einde van 2012 en 6 januari 2013 - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Alexander Kootstra - WaarBenJij.nu einde van 2012 en 6 januari 2013 - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Alexander Kootstra - WaarBenJij.nu

einde van 2012 en 6 januari 2013

Blijf op de hoogte en volg Alexander

08 Januari 2013 | Indonesië, Singaraja

De laatste weken van december zijn voorbij gevlogen. De eerste twee cijfers zijn binnen een A en een B. Mag tevreden zijn al zeggen me de letters niet zo veel.

De bruiloft hebben we afgerond met Joget bumbum. Een leuke dans waarbij de danseres uit het mannelijke publiek een danser op zoekt om even meet te dansen. Kon het niet laten om het ook even te proberen. Tot in de late uurtjes arak gedronken en gepraat over van alles en nog wat. Ondanks de verschillen in cultuur blijven mensen mensen en verschillen zijn er minimaal.

Veel gewerkt aan het project. Bij de dienst hygiëne en afval geweest een heel goed gesprek over afval en recycling, veel punten komen overeen en met een beetje verbetering kunnen we in de komende vijf jaar goede stappen zetten.

Ook met Jannie rond de tafel gezeten en veel besproken over studie, stage en de rest. Stage gaat erg interessant worden. Er is geen methode dus ik mag zelf het materiaal maken. Daarnaast is het niveau erg hoog vergelijkbaar met VWO. De leerlingen zijn erg gemotiveerd en willen graag leren. Daarnaast zijn ze slim, een uitdaging gaat het zeker worden.

Een paar dagen aan de dunne en gekluisterd aan mijn bed gelegen. In een warung gegeten waar ik eigenlijk niet naar toe moest. Maar het eten was erg lekker.

Voor kerst heerlijk gegeten, een BBQ in korte broek en flip-flops. Onder een opgetogen palmboom.

Voor oud en nieuw met een grote groep naar Gilli Air. Een mooi klein eiland vlak bij Lombok. Lombok is een prachtig eiland met heerlijke wegen en geweldig uitzicht. Prachtig om te toeren.

Oud en nieuw was een geslaagd feest. Zwemmen in de zee en genieten van het vuurwerk. Pracht op het strand.

De dag er op snel terug gegaan naar Singaraja want 2 januari weer bezig met het project. Veel gewerkt aan school, gemaild met mensen. Je zit hier nooit stil en ondanks dat is het toch allemaal zo rustig en gemoedelijk.

Lieve mensen geniet van 2013!

• 08 Januari 2013 - 12:11

Dubravka:

Lieve schat,

die is de tijd van je leven - toch!? Geweldig. Wij hier kunnen niet wachten dat er nieuwe foto's of facebook komen of de nieuwe woorden hier geschreven worden. Prachtige verhalen wat je heel trots aan je nageslacht kan vertellen.

wat ben ik gelukkig en super happy dat ik een moeder mag zijn van zo een prachtige ziel. Dank je!

love you mama

• 14 Januari 2013 - 13:25

Monique:

Vanuit Oldenzaal een Gelukkig 2013 toegewenst !
    We zijn sinds kort begonnen je ervaringen te lezen :)
    Groetjes van Harrie en Monique