Zondag 9 december 2012 - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Alexander Kootstra - WaarBenJij.nu Zondag 9 december 2012 - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Alexander Kootstra - WaarBenJij.nu

Zondag 9 december 2012

Blijf op de hoogte en volg Alexander

12 December 2012 | Indonesië, Singaraja

Maandag de hele dag thuis gezeten, gewerkt aan verslagen en begonnen met het afronden van mijn eind verslag hier voor het project. Het klad ziet er goed uit en de ideeën in mijn hoofd hebben zich tot een mooi stappenplan gevormd. Nu nog alles goed op papier krijgen. De avond zijn we uitgenodigd om lekker sushi te eten bij Miki en de dames van Panji. Erg lekker, daarna nog even gezellig met zijn allen langs Pogo bar geweest voor een biertje en de lekkere reggae tonen.

Dinsdag na de lessen ben ik naar huis gegaan om aan het werk te gaan met verslag. Kort daarop kwam Jannie langs, gezellig even bij gekletst. De rest van de dag niet veel meer gedaan. 's Avonds nog een film gekeken met Francesco.

Woensdag school en daarna bezig gegaan met het verslag. De avond had ik een gesprek met Jannie en haar man, Hans. Gezellig uit eten geweest en over van alles en nog wat gesproken. Ook het stappen plan voor het project kwam langs. Ze waren erg tevreden over mijn idee en vonden dit een goed begin voor het opzetten van een minor en het verder verwerken van mogelijkheden.

Donderdag vroeg hadden ik en Jannie een gesprek met Muderawan. Grappig toch om nu toch nog eens goed de cultuur verschillen te zien. Als ik alleen met Muderawan ben vallen ze minder op. Maar met Jannie er bij waren ze overduidelijk. 'Alex waarom hield je je zo stil? Je weet dat je hem best mag onderbreken' Tja, in Nederland zou dit ook zeker geen probleem zijn maar als ik hier de 3de eerwaardige vice-rector van Undiksha zijn gezicht laat verliezen. Lijkt me geen goed idee.

Vrijdag waren we uitgenodigd voor de eerste bijeenkomst op Undiksha van voor internationalisering. Het was goed om er bij te zijn en ik zag ook dat iedereen het geweldig vond dat er buitenlanders aanwezig waren, beetje jammer dat alles in het Indonesisch was. Veel interessante mensen ontmoet. Na afloop werden een paar mensen uitgenodigd bij Muderawan. Hier zaten we gezellig te eten. De 3de vice-rector van Undiksha, afdelingshoofd wetenschap, afdelingshoofd Internationalisering, Projectleider uit Amerika, Projectleider uit Nederland en ik.
Hier hebben we eindelijk concrete stappen genomen en het project uit Amerika kan aansluiten. Hier gaat een groepje van 3 Amerikaanse studenten en 3 Indonesische studenten 3 maand lang een probleem op lossen. De ideeën presenteren ze voornamelijk en in het proces leren ze erg veel. De leerlingen kunnen gestimuleerd worden om ook ideeën te bedenken voor het afval management. Deze kunnen we dan implementeren in ons stappenplan.

Zaterdag lekker lang in bed gelegen en daarna maar eens gelezen hoe de zaken er thuis voor staan. Na 3 week kwam dan eindelijk de postbode met de kranten van de gehele maand november. Ziet er allemaal grimmig uit zoals het in het NRC geschetst wordt, maar alles is tijdelijk.
De avond zijn we naar het strand gegaan heerlijk gechilled, gezwommen en genoten.

Zondag naar de hete bronnen gegaan en de boeddhisten tempel. Prachtige locatie en mooie plek om tot rust te komen. De avond een film gekeken en er is een keer op tijd in gedoken.

  • 12 December 2012 - 13:10

    Mira:

    Fantastisch! Je leven daar is echt rijk en mijn ook met jou.
    Ik hou veel van je
    je omatje

  • 17 December 2012 - 15:19

    Wim:

    he kerel beetje laat gelezen dit stuk. Maar ik ben blij dat het je lukt om je plannen uit te werken en veel support krijgt van de mensen.
    Hopelijk heb je een leuk nieuw jaar en een groene kerst.
    Stuur maar geen kerstkaart heb gelezen dat de post er een beetje lang over doet. Komt hij aan als je alweer thuis bent.
    Renee werkt weer in eindhoven. Dus is weer een beetje aanpassen. Verder is alles van het zelfde.heb skype er op gezet stuur vandaag mijn account wel door kan ik je ook even bekijken.
    groetjes en hou van je en natuurlijk heel erg trots
    wim en renee en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexander

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 24215

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 31 Juli 2013

Bali

Landen bezocht: