Zondag 18 november 2012 - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Alexander Kootstra - WaarBenJij.nu Zondag 18 november 2012 - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Alexander Kootstra - WaarBenJij.nu

Zondag 18 november 2012

Blijf op de hoogte en volg Alexander

20 November 2012 | Indonesië, Singaraja

Maandag uitgeslapen beetje gewerkt, beetje gechilld, beetje niks gedaan. Maar vooral genoten van de heerlijke regen. Het regenseizoen is dan eindelijk begonnen. 's Avonds zijn we naar Lovina gegaan, even een heerlijke duik onder de sterren.

Dinsdag School, verslagen, eten en naar bed. Niet erg veel gebeurd deze dag. Nog wel goed gelachen met de heren.

Woensdag school. Na school ben ik met Fransesco naar Multi Tier geweest. Dit is echt een prachtige waterval. Even lekker een stukje scheuren door de bergen en lekker zwemmen in het koele water. Aan het begin kan je je afzetten tegen een rots terwijl het water heerlijk langs je heen stroomt, zeer goede massage en er is ook een natuurlijke glijbaan. Wel voorzichtig want er zitten een paar scherpe rotsen in de buurt.

Donderdag een zeer rustige dag. School en werken. 's Avonds weer naar Lovina voor een frisse duik. Kwamen we daar Ben tegen. Een kerel uit Hongarije samen met zijn nicht. Totaal onverwacht maar wat was hij blij dat hij me tegen kwam. Hij had geen slaapplek gevonden en moest wachten op een vriend. Dus dacht, ga lekker op het strand slapen. Hij sprong bijna een gat in de lucht toen ik hem een plek aan bood.

Vrijdag ochtend zijn we vroeg vertrokken met de klas. Met zijn allen op de motor naar het oosten van het eiland. Hier gingen we raften. Heerlijk door over de wilde rivier lachen en genieten van het landschap. Daarna gezellig en erg lekker met zijn allen gegeten. De weg terug was ook geniaal. Helemaal Balinees! in een open vrachtwagen door een tropische storm. Heel interessant.
Het was al redelijk laat toen we aankwamen bij het start punt. Dus meteen naar het Jimbaran gereden. Rafie was zaterdag namelijk jarig. Daar aangekomen gezellig wat gedronken en gekletst.

Zaterdag zijn we eerst naar de Stones gegaan in Kuta. Een prachtige hotel/bar/restaurant/club. Hier de hele dag met Rafie en zijn vrienden gechilld en genoten. 's Avonds zijn we naar de sky garden geweest. Hier uitgebreid gegeten. 2 uur onbeperkte BBQ'en voor nog geen 5 euro, Rp 50.000. Ook kwamen we aan op het happy hour, dus een uur lang gratis cocktails. Laat zijn we naar Frederiko's huis gegaan. Een huis met overloop tussen huis en tuin. Prachtig ingericht en iedere kamer was gedeeltelijk huis gedeeltelijk tuin. Met palmbomen en alles er bij. Hier hebben we nog vrij lang gezeten en gelachen.
Om alles af te sluiten zijn we naar het strand van Jimbaran gegaan voor een heerlijke duik in het lekkere water. Toen de zon op kwam werd het maar eens tijd om een bed op te zoeken.

Zondag een gat in de dag geslapen. Meteen terug gegaan naar Singaraja. Daar aangekomen gegeten gedoucht en weer het bed in gedoken. Een goede week en ook nog tot een inzicht gekomen. Ik wist dat Nederland individualistisch ingesteld was, maar het verschil tussen hier en daar is als de maan en de zon. Soms erg lastig om te bevatten. Maar je leert er wel erg veel van.

  • 20 November 2012 - 11:12

    Dubravka:

    wat prachtige inzichten schat en veel chillen :-). En ik geniet met jou mee.
    love you

  • 20 November 2012 - 15:31

    OMA:

    Lieverd,
    NOg een prachtige week. Ik heb foto's gekeken van anderen. Met bijzonder met Dencak. Prachtige foto's! Alleen, weet ik het niet of zijn dat foto's van Balie of van andere deel van Indonesië. Zo te zien dat is echte paradijs op aarde. Ik wil xo graag meer foto's van je. Ik hoop dat jij maakt veel foto's dat wij kunnen alles zien als jij terug bent. Ik ben heel blij dat jij daar zo kan genieten met omgeving, natuur, mensen en hen gewoonten. Geniet maar verder en ik wacht op je volgende bericht met veel nieuwsgierigheid wat en waar deze week je brengt. Ik hou veel van je xxxxxxxx

  • 21 November 2012 - 12:48

    Marianne En Oma:

    Ha knul
    Alles goed.Bevalt het je goed daar.
    De foto,s zijn prachti
    Hoe vind je het eten daar, neem je nog wat recepten voor mij mee
    Met oma gaat het verder wel goed en ik ga deze maand of de volgende maand nog een tijd naar amerika toe,zal wel niet zo warm zijn als bij jou.
    Geniet nog maar lekker daar en de groetjes en een dikke knuffel van ons beiden.

  • 22 November 2012 - 11:32

    Wim Renee:

    Wij lezen het wel weer. Je komt niets te kort. Ben erg blij dat je een top tijd hebt. Zorg voor laarzen. Krijg je geen natte voeten in de regentijd. Zorg er voor dat je zo veel mogelijk geniet en indrukken op doet kunnen ze niet meer van je afpakken. Leer have fun en enjoy kus en knuffel wim en renee

  • 23 November 2012 - 22:02

    Oma:

    Lieverd, na dat ik mijn reactie geschreven heb kwam ik op Facebook en ik zag jouw prachtige foto's. Schitterend! Ik heb alles opslaan op mijn externe schijf en zo kan ik elke daag weer en weer genieten en met je daar zijn.
    Wat ben ik gelukkig dat ik je een oma kan zijn
    Liefs, van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexander

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 24210

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 31 Juli 2013

Bali

Landen bezocht: