Zondag 30 september 2012 (22:30 lokale tijd) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Alexander Kootstra - WaarBenJij.nu Zondag 30 september 2012 (22:30 lokale tijd) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Alexander Kootstra - WaarBenJij.nu

Zondag 30 september 2012 (22:30 lokale tijd)

Blijf op de hoogte en volg Alexander

02 Oktober 2012 | Indonesië, Singaraja

Maandag het overgrote deel van de dag gebruikt om terug te rijden naar Singaraja. Heerlijk de krant gelezen, ja het NRC. 's Avonds wat te eten gescoord bij de plaatselijke Warung en vroeg naar bed.

Dinsdag, woensdag en donderdag overdag niet veel gedaan. De lessen gevolgd en thuis nog even geoefende. 's Avonds was er al wat meer te beleven. Zo heb ik met de jongens van de english department gevoetbald, moe en bezweet thuis aan gekomen, heerlijk. Door Sujana uitgenodigd om dit weekend naar Ubud te gaan om naar de dansers te kijken en deel te nemen aan de ceremonies.
Ook zijn we nog naar de Twinwaterfalls gereden. In het snel stromende en koude water gezwommen. Heerlijk is dit. Na afloop zijn we met zijn drieeën, Vesna, Fransesco en ik, naar een prachtig gelegen warung gegaan. De gast vrouw is een oude zeer lieve Balinees. Vroeger was ze danser en vertelt graag over haar avonturen door Bali en Indonesië. Alles in het Indonesisch dus soms is ze lastig te volgen maar de context is goed te begrijpen. Deze plek is beter dan veel van de luxe restaurants die je kunt vinden in de meer toeristische gebieden. De locatie is prachtig gelegen aan de berg wand, de tuin om de warung is kunstig aangelegd, het eten is voortreffelijk, de service geweldig, iedere keer dat ik er gekomen ben verlaat ik de plaats met een cadeautje en het is er goedkoop.
Donderdag heb ik dan eindelijk afscheid genomen van mijn gehuurde scooter, ik miste hem meteen.

Vrijdag ben ik met het openbaar vervoer naar Denpasar gereden. Dit valt eigenlijk nog reuze me. Redelijke comfortabele banken en genoeg ruimte. De horror verhalen die je soms hoort vallen op Bali gelukkig mee. Onder weg naar Jimbaran gegeten op de meeste rare plek voor een warung. Overdag is het een garage. 's Avonds staat er een BBQ en twee tafels met wat stoelen. Heerlijke geroosterde kip met rijst gegeten. Balinese monteurs kunnen prima koken. In Jimbaran 3 miljoen betaald voor een zeer goede en mooie schakel brommer. Ondanks zijn 22 jarige leeftijd, bouwjaar 1990, haalt hij toch nog de 120. Misschien harder maar de wijzer ging niet verder.

Zaterdag zijn we vroeg opgestaan en naar Ubud gegaan. Meteen last gehad van de politie, maand is bijna afgelopen, loon is op, dus zoeken ze naar wat extra geld van, denken ze, rijke toeristen. Toch lachen dat me portefeuille leeg was. Voor Ubud zijn we eerste naar Gungun Kawi gegaan. Dit is een heilige plek waar prehistorische architectuur te vinden is. Ook de omgeving zelf was betoverend. Daarna naar de heilige water bronnen gegaan. Dit is vlak bij het presidentieel paleis. Helaas konden we deze niet zien wegens tijdnood. Om 3 uur had ik een afspraak met Sujana in Ubud. Bij de monkey forest wachten we op hem. Toen hij er aan kwam reiden zag ik dat hij zijn normale vrolijke lach miste. Zijn tante was een dag ervoor overleden in een motorongeluk. Zijn familie had hem harder nodig dan ik dus na wat aandringen is hij toch weer die kant op gegaan. Een belofte heeft hier blijkbaar veel persoonlijke waarde, want hij had me ook gewoon mogen sms'en maar is in plaats persoonlijk het nieuws komen vertel, respect!
Na dit vervelende nieuws zijn we aapjes gaan kijken in het bos. Deze brutale makaken komen overeen met de doodskop aapjes in apenheul, alleen iets sneller boos te krijgen kwam ik achter.
Voor we terug gingen zijn we nog naar Tagal Alang gegaan. Deze eigenlijk kleine rijstvelden hebben een prachtige uitstraling.

Zondag naar Tanah Lot gereden. De aan de kustgelegen tempel is bij vloed moeilijk te bereiken is. Vandaar uit naar Jatiluwih gereden. 100 Jaar oude rijstvelden die zich uitstrekken van de bergen tot de kust. Volgens nog zeer oude methodes wordt er hier gewerkt. Midden in de velden wordt je getrakteerd met een prachtig uitzicht en een prachtige serenades van krekels, kikkers en vogels. Op de weg terug heerlijk gegeten. Een plaatselijk gerecht uit centraal Java. Iets met koe, tofoe, tempe en gebakken koeien huid. Het was in elk geval erg lekker!

  • 02 Oktober 2012 - 13:52

    Mira:

    Fantastisch!. Interessant. Jij schrijf je bericht zondag en ik kan lezen dinsdag. En zondag en gisteren ben ik aan heet zoeken je bericht maar die komt toch bijna twee dagen later.
    Ik ben blij dat jij elke week tijd neemt om een bericht te sturen. Ik lees met plezier.
    Liefs,
    je oma

  • 02 Oktober 2012 - 13:52

    Mira:

    Fantastisch!. Interessant. Jij schrijf je bericht zondag en ik kan lezen dinsdag. En zondag en gisteren ben ik aan heet zoeken je bericht maar die komt toch bijna twee dagen later.
    Ik ben blij dat jij elke week tijd neemt om een bericht te sturen. Ik lees met plezier.
    Liefs,
    je oma

  • 02 Oktober 2012 - 19:52

    Happy Man:

    Mijn god, wat maak jij veel mee op een dag. Het is bijna niet bij te houden.

    Het is erg leuk om te lezen man!

  • 04 Oktober 2012 - 12:17

    Wim:

    Als ik dit allemaal zo lees kunnen we het spreekwoord leven als een god in Frankrijk beter veranderen in,
    leven als een God op Bali. Alexander volgens mij heb je een gigantische mooie tijd. Ik hoop dat alles zo blijft doorgaan als het nu gaat. Maak er een tijd van die je je leven lang niet meer vergeet.
    Ben zeer trots op je. Hou van je en Renee toch wel.
    Groetjes van de bende wim

  • 05 Oktober 2012 - 07:31

    Dubravka:

    liefje, wat een tempo ... duizelt in mijn hoofd bij het lezen. Slow douw en zuig de momenten diep in je cellen - advies van de wijze moeder :-).

    Ik was niet op oma haar verjaardag maar wel bij opa dit keer. Was reuze gezellig. Met een gitaar er bij en lekkere rode wijn (mdevedja krv - beren bloed vrije vertaling). Met Ivan en zijn ouders gesproken, in Lipovca genoten, in dertig graden lekker gezweet, veel plekken gezien en zakelijk super leuke mensen ontmoet - veel oportunities en nu aan de slag. Iedereen vraagt naar jou. Het zal ook handig zijn als je soms iets in het engels schrijft zo zullen zeker meer liefhebbers zijn die met jou mee kunnen genieten. En wij missen allemaal de foto's.

    Bij elk foto waar je met een mesje staat vraagt opa of dat snajka is. Blijkbaar is daar dat heel belangrijk. Ik heb onwijs leuke mensen ontmoet en heel veel mogelijkheden bekeken voor zakelijke samenwerking.

    Iedereen is trots op jou - ik dus ook en ik voel in elke cel van mijn lichaam hoe mooi je daar hebt en jezelf bent.

    love you.

  • 05 Oktober 2012 - 07:31

    Dubravka:

    liefje, wat een tempo ... duizelt in mijn hoofd bij het lezen. Slow douw en zuig de momenten diep in je cellen - advies van de wijze moeder :-).

    Ik was niet op oma haar verjaardag maar wel bij opa dit keer. Was reuze gezellig. Met een gitaar er bij en lekkere rode wijn (mdevedja krv - beren bloed vrije vertaling). Met Ivan en zijn ouders gesproken, in Lipovca genoten, in dertig graden lekker gezweet, veel plekken gezien en zakelijk super leuke mensen ontmoet - veel oportunities en nu aan de slag. Iedereen vraagt naar jou. Het zal ook handig zijn als je soms iets in het engels schrijft zo zullen zeker meer liefhebbers zijn die met jou mee kunnen genieten. En wij missen allemaal de foto's.

    Bij elk foto waar je met een mesje staat vraagt opa of dat snajka is. Blijkbaar is daar dat heel belangrijk. Ik heb onwijs leuke mensen ontmoet en heel veel mogelijkheden bekeken voor zakelijke samenwerking.

    Iedereen is trots op jou - ik dus ook en ik voel in elke cel van mijn lichaam hoe mooi je daar hebt en jezelf bent.

    love you.

  • 05 Oktober 2012 - 07:31

    Dubravka:

    liefje, wat een tempo ... duizelt in mijn hoofd bij het lezen. Slow douw en zuig de momenten diep in je cellen - advies van de wijze moeder :-).

    Ik was niet op oma haar verjaardag maar wel bij opa dit keer. Was reuze gezellig. Met een gitaar er bij en lekkere rode wijn (mdevedja krv - beren bloed vrije vertaling). Met Ivan en zijn ouders gesproken, in Lipovca genoten, in dertig graden lekker gezweet, veel plekken gezien en zakelijk super leuke mensen ontmoet - veel oportunities en nu aan de slag. Iedereen vraagt naar jou. Het zal ook handig zijn als je soms iets in het engels schrijft zo zullen zeker meer liefhebbers zijn die met jou mee kunnen genieten. En wij missen allemaal de foto's.

    Bij elk foto waar je met een mesje staat vraagt opa of dat snajka is. Blijkbaar is daar dat heel belangrijk. Ik heb onwijs leuke mensen ontmoet en heel veel mogelijkheden bekeken voor zakelijke samenwerking.

    Iedereen is trots op jou - ik dus ook en ik voel in elke cel van mijn lichaam hoe mooi je daar hebt en jezelf bent.

    love you.

  • 05 Oktober 2012 - 07:31

    Dubravka:

    liefje, wat een tempo ... duizelt in mijn hoofd bij het lezen. Slow douw en zuig de momenten diep in je cellen - advies van de wijze moeder :-).

    Ik was niet op oma haar verjaardag maar wel bij opa dit keer. Was reuze gezellig. Met een gitaar er bij en lekkere rode wijn (mdevedja krv - beren bloed vrije vertaling). Met Ivan en zijn ouders gesproken, in Lipovca genoten, in dertig graden lekker gezweet, veel plekken gezien en zakelijk super leuke mensen ontmoet - veel oportunities en nu aan de slag. Iedereen vraagt naar jou. Het zal ook handig zijn als je soms iets in het engels schrijft zo zullen zeker meer liefhebbers zijn die met jou mee kunnen genieten. En wij missen allemaal de foto's.

    Bij elk foto waar je met een mesje staat vraagt opa of dat snajka is. Blijkbaar is daar dat heel belangrijk. Ik heb onwijs leuke mensen ontmoet en heel veel mogelijkheden bekeken voor zakelijke samenwerking.

    Iedereen is trots op jou - ik dus ook en ik voel in elke cel van mijn lichaam hoe mooi je daar hebt en jezelf bent.

    love you.

  • 05 Oktober 2012 - 07:31

    Dubravka:

    liefje, wat een tempo ... duizelt in mijn hoofd bij het lezen. Slow douw en zuig de momenten diep in je cellen - advies van de wijze moeder :-).

    Ik was niet op oma haar verjaardag maar wel bij opa dit keer. Was reuze gezellig. Met een gitaar er bij en lekkere rode wijn (mdevedja krv - beren bloed vrije vertaling). Met Ivan en zijn ouders gesproken, in Lipovca genoten, in dertig graden lekker gezweet, veel plekken gezien en zakelijk super leuke mensen ontmoet - veel oportunities en nu aan de slag. Iedereen vraagt naar jou. Het zal ook handig zijn als je soms iets in het engels schrijft zo zullen zeker meer liefhebbers zijn die met jou mee kunnen genieten. En wij missen allemaal de foto's.

    Bij elk foto waar je met een mesje staat vraagt opa of dat snajka is. Blijkbaar is daar dat heel belangrijk. Ik heb onwijs leuke mensen ontmoet en heel veel mogelijkheden bekeken voor zakelijke samenwerking.

    Iedereen is trots op jou - ik dus ook en ik voel in elke cel van mijn lichaam hoe mooi je daar hebt en jezelf bent.

    love you.

  • 05 Oktober 2012 - 07:31

    Dubravka:

    liefje, wat een tempo ... duizelt in mijn hoofd bij het lezen. Slow douw en zuig de momenten diep in je cellen - advies van de wijze moeder :-).

    Ik was niet op oma haar verjaardag maar wel bij opa dit keer. Was reuze gezellig. Met een gitaar er bij en lekkere rode wijn (mdevedja krv - beren bloed vrije vertaling). Met Ivan en zijn ouders gesproken, in Lipovca genoten, in dertig graden lekker gezweet, veel plekken gezien en zakelijk super leuke mensen ontmoet - veel oportunities en nu aan de slag. Iedereen vraagt naar jou. Het zal ook handig zijn als je soms iets in het engels schrijft zo zullen zeker meer liefhebbers zijn die met jou mee kunnen genieten. En wij missen allemaal de foto's.

    Bij elk foto waar je met een mesje staat vraagt opa of dat snajka is. Blijkbaar is daar dat heel belangrijk. Ik heb onwijs leuke mensen ontmoet en heel veel mogelijkheden bekeken voor zakelijke samenwerking.

    Iedereen is trots op jou - ik dus ook en ik voel in elke cel van mijn lichaam hoe mooi je daar hebt en jezelf bent.

    love you.

  • 05 Oktober 2012 - 07:31

    Dubravka:

    liefje, wat een tempo ... duizelt in mijn hoofd bij het lezen. Slow douw en zuig de momenten diep in je cellen - advies van de wijze moeder :-).

    Ik was niet op oma haar verjaardag maar wel bij opa dit keer. Was reuze gezellig. Met een gitaar er bij en lekkere rode wijn (mdevedja krv - beren bloed vrije vertaling). Met Ivan en zijn ouders gesproken, in Lipovca genoten, in dertig graden lekker gezweet, veel plekken gezien en zakelijk super leuke mensen ontmoet - veel oportunities en nu aan de slag. Iedereen vraagt naar jou. Het zal ook handig zijn als je soms iets in het engels schrijft zo zullen zeker meer liefhebbers zijn die met jou mee kunnen genieten. En wij missen allemaal de foto's.

    Bij elk foto waar je met een mesje staat vraagt opa of dat snajka is. Blijkbaar is daar dat heel belangrijk. Ik heb onwijs leuke mensen ontmoet en heel veel mogelijkheden bekeken voor zakelijke samenwerking.

    Iedereen is trots op jou - ik dus ook en ik voel in elke cel van mijn lichaam hoe mooi je daar hebt en jezelf bent.

    love you.

  • 05 Oktober 2012 - 07:31

    Dubravka:

    liefje, wat een tempo ... duizelt in mijn hoofd bij het lezen. Slow douw en zuig de momenten diep in je cellen - advies van de wijze moeder :-).

    Ik was niet op oma haar verjaardag maar wel bij opa dit keer. Was reuze gezellig. Met een gitaar er bij en lekkere rode wijn (mdevedja krv - beren bloed vrije vertaling). Met Ivan en zijn ouders gesproken, in Lipovca genoten, in dertig graden lekker gezweet, veel plekken gezien en zakelijk super leuke mensen ontmoet - veel oportunities en nu aan de slag. Iedereen vraagt naar jou. Het zal ook handig zijn als je soms iets in het engels schrijft zo zullen zeker meer liefhebbers zijn die met jou mee kunnen genieten. En wij missen allemaal de foto's.

    Bij elk foto waar je met een mesje staat vraagt opa of dat snajka is. Blijkbaar is daar dat heel belangrijk. Ik heb onwijs leuke mensen ontmoet en heel veel mogelijkheden bekeken voor zakelijke samenwerking.

    Iedereen is trots op jou - ik dus ook en ik voel in elke cel van mijn lichaam hoe mooi je daar hebt en jezelf bent.

    love you.

  • 05 Oktober 2012 - 07:31

    Dubravka:

    liefje, wat een tempo ... duizelt in mijn hoofd bij het lezen. Slow douw en zuig de momenten diep in je cellen - advies van de wijze moeder :-).

    Ik was niet op oma haar verjaardag maar wel bij opa dit keer. Was reuze gezellig. Met een gitaar er bij en lekkere rode wijn (mdevedja krv - beren bloed vrije vertaling). Met Ivan en zijn ouders gesproken, in Lipovca genoten, in dertig graden lekker gezweet, veel plekken gezien en zakelijk super leuke mensen ontmoet - veel oportunities en nu aan de slag. Iedereen vraagt naar jou. Het zal ook handig zijn als je soms iets in het engels schrijft zo zullen zeker meer liefhebbers zijn die met jou mee kunnen genieten. En wij missen allemaal de foto's.

    Bij elk foto waar je met een mesje staat vraagt opa of dat snajka is. Blijkbaar is daar dat heel belangrijk. Ik heb onwijs leuke mensen ontmoet en heel veel mogelijkheden bekeken voor zakelijke samenwerking.

    Iedereen is trots op jou - ik dus ook en ik voel in elke cel van mijn lichaam hoe mooi je daar hebt en jezelf bent.

    love you.

  • 05 Oktober 2012 - 07:31

    Dubravka:

    liefje, wat een tempo ... duizelt in mijn hoofd bij het lezen. Slow douw en zuig de momenten diep in je cellen - advies van de wijze moeder :-).

    Ik was niet op oma haar verjaardag maar wel bij opa dit keer. Was reuze gezellig. Met een gitaar er bij en lekkere rode wijn (mdevedja krv - beren bloed vrije vertaling). Met Ivan en zijn ouders gesproken, in Lipovca genoten, in dertig graden lekker gezweet, veel plekken gezien en zakelijk super leuke mensen ontmoet - veel oportunities en nu aan de slag. Iedereen vraagt naar jou. Het zal ook handig zijn als je soms iets in het engels schrijft zo zullen zeker meer liefhebbers zijn die met jou mee kunnen genieten. En wij missen allemaal de foto's.

    Bij elk foto waar je met een mesje staat vraagt opa of dat snajka is. Blijkbaar is daar dat heel belangrijk. Ik heb onwijs leuke mensen ontmoet en heel veel mogelijkheden bekeken voor zakelijke samenwerking.

    Iedereen is trots op jou - ik dus ook en ik voel in elke cel van mijn lichaam hoe mooi je daar hebt en jezelf bent.

    love you.

  • 05 Oktober 2012 - 07:31

    Dubravka:

    liefje, wat een tempo ... duizelt in mijn hoofd bij het lezen. Slow douw en zuig de momenten diep in je cellen - advies van de wijze moeder :-).

    Ik was niet op oma haar verjaardag maar wel bij opa dit keer. Was reuze gezellig. Met een gitaar er bij en lekkere rode wijn (mdevedja krv - beren bloed vrije vertaling). Met Ivan en zijn ouders gesproken, in Lipovca genoten, in dertig graden lekker gezweet, veel plekken gezien en zakelijk super leuke mensen ontmoet - veel oportunities en nu aan de slag. Iedereen vraagt naar jou. Het zal ook handig zijn als je soms iets in het engels schrijft zo zullen zeker meer liefhebbers zijn die met jou mee kunnen genieten. En wij missen allemaal de foto's.

    Bij elk foto waar je met een mesje staat vraagt opa of dat snajka is. Blijkbaar is daar dat heel belangrijk. Ik heb onwijs leuke mensen ontmoet en heel veel mogelijkheden bekeken voor zakelijke samenwerking.

    Iedereen is trots op jou - ik dus ook en ik voel in elke cel van mijn lichaam hoe mooi je daar hebt en jezelf bent.

    love you.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexander

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 24217

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 31 Juli 2013

Bali

Landen bezocht: