Zondag 7 oktober 2012 (23:55 lokale tijd) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Alexander Kootstra - WaarBenJij.nu Zondag 7 oktober 2012 (23:55 lokale tijd) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Alexander Kootstra - WaarBenJij.nu

Zondag 7 oktober 2012 (23:55 lokale tijd)

Blijf op de hoogte en volg Alexander

10 Oktober 2012 | Indonesië, Singaraja

Maandag met mijn nieuwe brommer terug gereden. Goed verkeerd gereden. In plaats van de rechtstreekse route van zuid naar noord, die als het verkeer het toe laat ongeveer 3 uur duurt. Ben ik over het westen van het eiland gegaan. Een route van ongeveer 7 en een half uur. Meteen goed ingereden dus. Toch was het een prachtige route die zich al kronkelen langs eeuwen oude bomen, prachtige rijstvelden en diepe ravijnen worstelde.
Halve wegen kwam ik in de file. Dit is natuurlijk vervelend voor de 4 wielers onder ons. Gelukkig kon ik me vrij snel naar de kop van deze lange, ruim 5 km en ik was al een stuk onderweg voor ik op de afstand ging letten, stilstaande colonne bewegen. Eenmaal daar aangekomen was het probleem duidelijk er was een vrachtwagen gekanteld. Deze werd met een takelwagen, van net na de tweede wereld oorlog, omhoog getakelde. Nog voor alles opgeruimd was gebaarde de politie dat we weer mochten rijden. Deze mooie weg om bracht me via Lovina in Singaraja. Dus voor ik naar huis ging kort een bezoek gebracht aan Enik en een frisse duik genomen in de zee.
Thuis heerlijk gegeten bij de vaste warung. Uitgeput een heerlijke lange douche genomen en gaan slapen, was er helemaal klaar mee.

Dinsdag de lessen gevolgd daarna gezamenlijk met Francesco naar de kust gegaan om heerlijk een stuk te zwemmen. Hier knap je echt van op. Vooral als je 5 uur met lange broek en mouwen in de sauna van een Indonesisch klaslokaal hebt gezeten... airco was stuk. Dan worden de kleding voorschriften in eens zeer vervelend. s'Avonds was ik uitgenodigd voor een feestje in een van de studenten huizen in onze straat. Met gitaar, bier en gezang hebben we ons tot diep in de nacht vermaakt.

Woensdag na de lessen zijn waren we uitgenodigd om gezellig met alle studenten te gaan eten bij het nieuwe huis van een aantal studenten. Deze hadden voor zichzelf een prachtig paleis gevonden. Dit verhoogde kasteel was omgeven door een grote tuin met aangelegde vijver met een waterval uit de muur. 5 prachtige kamers, een mooie grote keuken en een prachtige woonkamer. De uitdrukking "gezelligheid kent geen tijd" werd weer eens stevig onderbouwd.

Donderdag ochtend maar eens begonnen met een koude douche, moeilijk wakker worden en zo. Na een tweede kop koffie durfde ik het aan om me te vertonen in de lessen. Na de lessen ben ik vrijwel meteen op mijn brommer gesprongen om naar het zuiden te vertrekken. Tijdens de beklimming van de berg bevond ik me een vreemd landschap, midden in een wolk. Toch raar om het koud te hebben in een tropisch paradijs. Bij Rafie aangekomen ben ik vrijwel meteen gaan slapen.

Vrijdag vroeg vertrokken naar Padang bai. Hier hebben we de boot naar lombok gepakt. Dit overwegend islamitisch eiland heeft een compleet andere sfeer dan Bali. De mensen zijn grof en kort in hun gesprekken. Hier wedden we opgepikt door een goede vriend van Rafie. Hier hebben we genoten van Lombok's delicatessen. Lombok betekend chili en dat merk je in het eten. De avond hebben we afgesloten met rode rijst wijn en een goed gesprek, dat een menging was van engels, Indonesisch en iets van gebaren taal.

Zaterdag zijn we vroeg vertrokken naar Gilli's. Daar aangekomen werden we opgewacht door de zwager van Rafie's vriend. Een zeer goedkope overnachting en gratis eten was het gevolg. Gilli's is een prachtig klein eiland in de buurt van Bali. Motor voertuigen hebben zich nog niet gevonden hier en alles wordt op de fiets gedaan. De plaatselijke muziek is Reggae, eten is er in overvloed. Terwijl de dag langzaam voorbij kruipt lig ik onder een palmboom te genieten van de plaatselijke kruiden en heerlijke dranken. De avond door gebracht in een prachtige loungebar.

Zondag moesten we dit prachtige eiland helaas weer verlaten. Natuurlijk eerst nog gezwommen in de zee. Om 3 uur vertrokken we met de boot terug naar Lombok. Een kleine boot gevuld met ongeveer 50 mensen. De golven speelden er speels mee. In lombok eerst met de Cimodo, een kleine wagen getrokken door een paard, daarna met de bus, een kleine bestelbus met achter in aan paar stoelen gelast, en daarna weer met de boot. Deze boot had een prachtige ruimte met airco en heerlijke met leer beklede stoelen. Toch een raar land af en toe.

  • 10 Oktober 2012 - 19:08

    Mira:

    Lieverd,
    weer een nieuwe ervaring, nieuwe leuke dingen gebeuren en nog zo veel in een week.
    Ik heb foto in de klas gezien en eerste zag ik een knappe jonge man. Moest ik meteen Kees roepen om te kijken. Wij genieten met elke foto en elke bericht van jou. Ik vind heel leuk dat jij zo veel kan beleven en dat jij zo leuke mensen naast je heb.
    Dikke kus van je oma

  • 10 Oktober 2012 - 19:22

    Dubravka:

    Ha lief,
    elke keer als ik jouw blog lees zie ik hoe ontspannend alles is. Dat komt omdat je hier alleen ontspannende dingen schrijft :-).
    Mis je Holandse nuchterheid? :-)

    Ik tik elke keer plekken die je omschrijf op de google maps en dan geniet ik nog meer samen met jou!
    Love you.

  • 11 Oktober 2012 - 20:18

    Jeroen Kolkman:

    HA Sexy Lexy,

    Hoe is het? Ik zie dat jij je aardig aant vermaken ben. Lang niet gek hoor! Ga je nog iets van les geven?

    Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexander

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 24304

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 31 Juli 2013

Bali

Landen bezocht: