Week 1 (Vervolg) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Alexander Kootstra - WaarBenJij.nu Week 1 (Vervolg) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Alexander Kootstra - WaarBenJij.nu

Week 1 (Vervolg)

Blijf op de hoogte en volg Alexander

27 Augustus 2012 | Indonesië, Singaraja

Kort de kust bezocht in Lovina. Door de mist en over de zee doemen in de verte de bergen van Berneo op.
Als toerist, camera in de hand en zwembroek aan, wordt je meteen besprongen door een horde aan verkopers die je van alles willen slijten. Tidak terima kasih (nee, dank u wel) lijkt te werken. Met hun staart tussen de hun benen druipen ze af. Het hoog seizoen is afgelopen en het strand is zo goed als leeg. Hier en daar ligt nog een klein groepje toeristen te genieten van de laatste zonnestralen.
Na heerlijke kip met rijst gegeten te hebben spring ik snel op mijn scooter om richting Singaradja te rijden, het wordt al snel donker. Na 2 uur rijden, 10 keer verkeerd gereden te zijn en Joost mag weten hoe vaak de weg gevraagd te hebben, kom ik eindelijk aan. Uitgeput stort ik neer in een stoel.
Rustig drinkend van mijn sappie krijg ik gezelschap van een prachtige gele kikker en een paar gekko's, deze brengen geluk volgens het lokale geloof, ik vind ze vooral mooi.
Terwijl ik naar binnen loop zie ik een paar van deze geluk brengende hagedissen weg schieten naar gaten en schuren in de muur of het plafond. Een aangename afwisseling van de harige pluizige zoogdieren die ik eerst als huisgenoot had.
Zondag wordt ik wakker, het is heet, drukkend en benauwd. Een perfect dag om niks te doen. Met een goed boek en een koel drankje zit ik op de veranda. Tot ik s'avonds wordt gebeld door Nyoman (priester, driver en motorverhuur), aardige man, of ik naar Lovina wil komen hij heeft wat gegevens nodig van de scooter. Al zigzaggend om de gaten en mede weg gebruikers te ontwijken rijd ik naar Lovina. Bij iedere bocht komen de witte lichten op me af. links Alex... LINKS! Het is wel even wennen dat links rijden. Gelukkig verloopt de hele toch zonder kleerscheuren en lig ik 2 uur later in bed.
Morgen wordt een drukke dag met veel afspraken en natuurlijk het halen van mijn rijbewijs. Gewoon te koop hoor niks moeilijk doen met examens, theorie of oefen lessen, lekker simpel.

Foto's voeg ik vanavond toe. Vergeten mijn kaarten lezer mee te nemen naar de uni. Moet toch vandaag nog dingen regelen dus zal meteen internet aan huis regelen, wel zo makkelijk!

  • 27 Augustus 2012 - 13:50

    Dubravka:

    Lieve schat, allemaal nieuwe indrukken? Hoe is dat weer daar, wel vol te houden? Links rijden is even wennen :-). Hoe zijn de mensen daar, wat ben je nog meer allemaal aan het doen? Binnen kort komt Tieneke ook.
    Ik wacht altijd op jouw berichten en lees ik die heel graag. Nu wacht ik op de foto's.
    Ik ben nu met Mira bij Sasa en Nancy op kindertjes passen. Wel leuk!
    Ik hou van je.

  • 27 Augustus 2012 - 13:50

    Dubravka:

    Lieve schat, allemaal nieuwe indrukken? Hoe is dat weer daar, wel vol te houden? Links rijden is even wennen :-). Hoe zijn de mensen daar, wat ben je nog meer allemaal aan het doen? Binnen kort komt Tieneke ook.
    Ik wacht altijd op jouw berichten en lees ik die heel graag. Nu wacht ik op de foto's.
    Ik ben nu met Mira bij Sasa en Nancy op kindertjes passen. Wel leuk!
    Ik hou van je.

  • 27 Augustus 2012 - 13:50

    Dubravka:

    Lieve schat, allemaal nieuwe indrukken? Hoe is dat weer daar, wel vol te houden? Links rijden is even wennen :-). Hoe zijn de mensen daar, wat ben je nog meer allemaal aan het doen? Binnen kort komt Tieneke ook.
    Ik wacht altijd op jouw berichten en lees ik die heel graag. Nu wacht ik op de foto's.
    Ik ben nu met Mira bij Sasa en Nancy op kindertjes passen. Wel leuk!
    Ik hou van je.

  • 27 Augustus 2012 - 13:50

    Dubravka:

    Lieve schat, allemaal nieuwe indrukken? Hoe is dat weer daar, wel vol te houden? Links rijden is even wennen :-). Hoe zijn de mensen daar, wat ben je nog meer allemaal aan het doen? Binnen kort komt Tieneke ook.
    Ik wacht altijd op jouw berichten en lees ik die heel graag. Nu wacht ik op de foto's.
    Ik ben nu met Mira bij Sasa en Nancy op kindertjes passen. Wel leuk!
    Ik hou van je.

  • 27 Augustus 2012 - 13:50

    Dubravka:

    Lieve schat, allemaal nieuwe indrukken? Hoe is dat weer daar, wel vol te houden? Links rijden is even wennen :-). Hoe zijn de mensen daar, wat ben je nog meer allemaal aan het doen? Binnen kort komt Tieneke ook.
    Ik wacht altijd op jouw berichten en lees ik die heel graag. Nu wacht ik op de foto's.
    Ik ben nu met Mira bij Sasa en Nancy op kindertjes passen. Wel leuk!
    Ik hou van je.

  • 27 Augustus 2012 - 15:46

    Wim Kootstra:

    Ik lees het wel weer de eerste dag een koud pilsje, dan de zwembroek, en dan een goed boek op het terras met een sapje. Wat is dit toch wreed. Merk wel dat je je het daar naar de zin hebt. Geniet en maak de rest van het jaar jouw jaar. Ik hou van je liefs Wim

  • 27 Augustus 2012 - 21:56

    Myra Van Kuijeren Brezanski:

    Lieverd,
    Wat snel en veel gebeurd in je leven. Eerste zo ver van je huis, daarna zo veel veranderingen. Zo veel geselschap in je nieuwe huis. Lekker kan jij genieten met zo veel verschillende dieren en diertjes rond je. Ik heb hetzelfde op Cariben beleeft en af en toe is leuk maar af en toe is toch vervelend. Jij ben al met bijna half van Balie kennis gemaakt. Ik heb het gevoel dat, jij met volle teugen geniet. Ik hoop dat zo blijf hele jaar en dat dit een bijzondere jaar voor je word. Ik kan niet wachten om alle foto’s te zien en natuurlijk je huis en je omgeving. Ik heb gevoel dat jij nog echt niet begonnen bent met je werk. Natuurlijk moet jij paar dagen hebben om te wennen op nieuwe klimaat.
    Ik hou veel van je
    Liefs je “omatje” (zo klein ben ik toch niet)

  • 28 Augustus 2012 - 08:36

    Mira Brezanski:

    Goede morgen. Hier is 8 uur. Slaap jij nog? Ha…ha…ha… Deze dagen ben ik bezig uitzoeken wat meer mogelijk over Bali. Wat een interessante geschiedenis! Onder andere lees ik dat Lovine heel bekend is van dolfijnen. Ik hoop dat wij bij volgende bezoek krijgen paar foto. Ik herinner mij onze bezoek naar Dolfinarium. Jij vond heel interessant schouw met dolfijnen. En Tulanben en Menjangan zijn bekende drinkplaatsen. Zou jij genoeg tijd hebben voor alles wat daar interessant is? Jij ben handig met alles en dat zal jou ook alles lukken. Geniet in elke moment van de dag.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexander

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 24210

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 31 Juli 2013

Bali

Landen bezocht: