Zondag 21 oktober 2012 (23:34 lokale tijd) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Alexander Kootstra - WaarBenJij.nu Zondag 21 oktober 2012 (23:34 lokale tijd) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Alexander Kootstra - WaarBenJij.nu

Zondag 21 oktober 2012 (23:34 lokale tijd)

Blijf op de hoogte en volg Alexander

23 Oktober 2012 | Indonesië, Singaraja

Maandag gewerkt aan het project en veel mails beantwoord en ook nog even bezig geweest met het verbeteren van een verslag ontvangen van Windesheim. Wat voelt dat raar om in de brandende zon aan een verslag te werken die je in de koelte van de winter gemaakt hebt. Met het regenseizoen zo voor de deur zou een beetje sneeuw wel een lekkere verkoeling zijn. Het is zeer vochtig in de lucht dus zweten hoort er bij of je nu hard loopt of stil zit. Begint al wel te wennen. Ben ook maar actief gaan doen en heb besloten om naar de gym te gaan. Aangezien ik me nu alleen maar voortbeweeg op de motor dacht ik dat een beetje sport geen kwaad kon. Dus samen met Fransesco 3 keer per week naar de gym. Alsof je loopt te rennen in een sauna, maar het voelt goed.

Dinsdag lessen in Indonesië gehad. Daarna eigenlijk meteen weer mijn bed in gedoken. Slecht nacht gehad. Boven mijn bed heeft een kat zijn kitten geworpen. Schattig, nou nee, beesten houden me de hele nacht wakker dus van kamer verwisseld en nog een paar uurtje slaap gepakt.
's Avonds wat lekkers gegeten en met klasgenoten een film gekeken.

Woensdag weer vroeg begonnen met de lessen. Om de hitte te ontlopen zijn we na de lessen naar de waterval gegaan. Heerlijk koel water, het voelt net alsof je wakker wordt als je er in springt. Daarna richting de gym. Douchen en naar "A zone lets get dance" gegaan. Een wedstrijd tussen verschillende dans groepen op Bali. Het was een prachtige wedstrijd en ook erg mooi om te zien. Tegen het eind werden mensen uit het publiek uitgenodigd om het ook te proberen. Persoonlijk had ik er niet zo veel zin in, maar Ratu met haar mooie ogen.... Dus het podium maar op. Gewonnen ook nog. Helaas is hier mijn portemonnee gestolen. En nee, geen zorgen niks aan de hand! Beetje vervelend niet het eind van de wereld.

Donderdag lessen gevolgd en zo min mogelijk proberen te bewegen, spierpijn. Iets te lang door gegaan in de gym. 's Middags te tijd gedood in de biep met typen, werken en praten. 's Avonds was de dag twee van "A zone". Weer prachtige dansers en geweldige optredens. Een combinatie van traditionele dans met breakdance en techno/dub/electornic. Met open mond van verbazing gekeken!

Vrijdag uit geslapen. Heerlijk, heerlijk, heerlijk wat was ik daar aan toe. 's Middags zijn we gaan toeren richting het westen. Eigenlijk niet veel gedaan maar gewoon gas geven en kijken waar je uit komt. Langs een mooi stukje strand even gezwommen en schelpen gezocht. 's Avonds weer optredens gevolgd bij "Azone". Hier heb ik ook kennis gemaakt met KingBull een motorclub die bestaat uit lieverds. Ze zijn ecologisch bewust en helpen bij het opbouwen van scholen in arme wijken, houden strand en stad schoon, zijn actief bij verschillende afval verwerking initiatieven en geven voorlichtingen, over van alles, op scholen. Ze hebben me uitgenodigd om eens mee te rijden als ze gaan toeren door Bali. Ook waren ze zeer te spreken over het project dus denk dat we elkaar wel verder kunnen helpen. Na de wedstrijd zijn we met een groep naar Kantina 21 gegaan. Een reggae bar in Lovina. Daar een Duitser ontmoet die hier een brouwerij op zet. Gepraat over het proces en de problemen waar hij tegen aanliep. Veel kunnen leren over zijn problemen en fouten.

Zaterdag er vroeg uit en samen met Fransesco naar het zuid-westen gereden. Naar Medewi, een mooi stukje strand om te surfen. De weg er naartoe is erg leuk, veel bochten en erg rustig. Heerlijk stukje toeren met een prachtig uitzicht op rijstvelden, oude bomen en stukken oerwoud.
Aangekomen in Medewi meteen een board gehuurd. Het leren moest helaas uitgesteld worden tot zondag. Het was laagtij dus surfen voor een beginner als ik was onverstandig. Dus lekker gezwommen en met locals gepraat. Aardige mensen ontmoet en bij verschillende mensen uitgenodigd om eens langs te komen bij hun thuis.

Zondag wouden we surfen. Helaas was er geen pinautomaat in de wijde omtrek te bekennen. En mijn geld was ook op, niet dat een ATM uitgemaakt had mijn pinpas was toch gestolen, dus een echt probleem was het nu ook weer niet. Helaas niet kunnen surfen. Dus even gezwommen en genoten van de zon. De weg terug was weer een genot. In Singaraja naar een reggae optreden geweest. En onder de heerlijke opbeurende tonen van "three littel birds" dringt het besef tot je door dat geld inderdaad niet gelukkig maakt.... maar toch echt een verdomt handig middel is!

• 23 Oktober 2012 - 11:35

Dubravka:

Ha lieve schat - wat genit ik weer lekker van jou verslagen. Prachtig allemaal!
    love you.

• 24 Oktober 2012 - 22:45

Kim:

Hey Alex, superleuke reisverslagen!! Heel beeldend verteld en moet toch wel erg lachen om die kitten.
    Veel plezier daar, geniet en take care!